Inteligența emoțională. Cum să devenim angajatori de succes prin stăpânirea sentimentelor?

O reprezentare vizuala a unui tweet postat de catre Youniversis.

Care este rolul inteligenței emoționale în procesul de recrutare? O dată cu avansurile tehnologice, tehnicile de angajare devin din ce în ce mai simple în ceea ce privește procesul de recrutare.

Însă, cel mai important lucru prin care un angajator poate să se diferențieze și devină de succes este realizată prin capacitatea înțelegerii emoțiilor sale, dar și a candidatului.

În ce constă inteligența emoțională?

Inteligența emoțională reprezintă atât abilitatea înțelegerii propriilor sentimente cât și ale celorlaltora. Un angajator lipsit de această abilitate nu poate deveni un recrutor de succes, deoarece aceștia au rolul căutării trăsăturilor emoționale care pot propulsa compania către noi orizonturi.

Specialiștii în recrutare cunosc foarte bine acest lucru, de aceea de fiecare dată se folosesc de câteva tehnici prin care pot determina inteligența emoțională a candidatului, aceștia având un nivel foarte ridicat de inteligență emoțională.

Cum te poate ajuta inteligența emoțională în găsirea candidatului perfect?

Un angajator bun ar trebui să știe că nu doar abilitățile candidatului sau calificările sunt singurele necesități pentru construirea unei echipe eficiente, ci și motivațiile sale, problemele sale.

Toate aceste trăiri pot fi încadrate sub categoria inteligenței emoționale. Un candidat nu va putea face parte niciodată dintr-o echipă competentă cu un tip de personalitate bine definită sau o inteligență emoțională dezvoltată.

Care sunt trăsăturile care construiesc inteligența emoțională potrivită pentru un recrutor?

Inteligența emoțională reprezintă un proces continuu de cunoaștere a sinelui. Fiecare experiență este acumulată în subconștient, unde în funcție de mental, se pot forma trăsături ale unui om de succes sau nu. O astfel de trăsătură este empatia.

Angajatorul trebuie să înțeleagă atât nevoile afacerii pe care o reprezintă cât și nevoile angajatului. De asemenea, ajută la construirea unei relații sănătoase între cele două funcții.

Locul de muncă poate fi un mediu plăcut, nu unul ostil. O altă trăsătură este capacitatea de a fii un bun ascultător, să te prezinți interesat de experiențele candidatului, nu doar să întrebi întrebările de bază ale unui interviu. Nu trebuie să ne limităm strict la funcția pe care candidatul o caută și la punctele cheie pe care acesta trebuie să le bifeze pentru a o obține.

În concluzie

Indiferent de procesul de automatizare al recrutării care este în continuă dezvoltare, inteligența emoțională este și va rămâne cel mai important factor în găsirea candidatului potrivit și construirea unei echipe puternice și eficiente. Niciodată nu va reuși un nou concept tehnologic să depășească capacitatea umană de a evolua și de a își controla emoțiile. Un angajator de succes va rămâne mereu acela care reuștește acest lucru.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *